2024-es Mopedrally

 

2023-as MopedRally után, aki olvasta az élménybeszámolókat lehet emlékészik egy 200 sorból álló dögunalmas beszámolóra tele helyesírási hibákkal, (Azt én írtam) de ha nem az se baj nem vesztettél semmit.

Idén kicsit rövidebbre fogom, megígérem!

Hol is kezdjem?

Azt hiszem 2 éves lehettem mikor Hungarikumnak számító lábbal lökös 3 kerekű műanyag motoromat megkaptam egy seprűnyélből faragott kormánnyal. Ráültem és szüleim emléke alapján innen indul a történetem.

Kicsit ugorjunk az időben pár évet pontosabban 32-őt!

2023-at írunk MopedRally teljesítve egész jó idővel minimális műszaki problémával.

Célban Taki említette, hogy a 2024-es rally más lesz, egy ideje gondolkodik Szegedről Budapest irányába. Kicsit izgatottan vártam az esemény meghirdetését.

Eljött 2024 és szép lassan elkezdtek csorogni az infók az idei MopedRally-ról. Számoltam  azzal, hogy más lesz, mint eddig és kelhetek, korán mert Taki megfordítja az irányt, de azzal nem, hogy kikerül a sebesség az értékelésből kicsit lehangolt, de megfogadtam akkor is megyek a ha törik ha szakad ja ha egész nap szakad akkor nem biztos, de lehet, hogy akkor is. Már csak 1 hét pünkösdig a motort áttoltam a pince bal oldaláról jobbra ennyit terveztem készülni kicsit furdalt a lelkiismeretem csak menni kéne egy próba kanyart másnap mentem vele kb. 10 km teszt kört közben megjöttek az utolsó üzik Takitól és egyre jobban kíváncsi lettem milyen feladatok lesznek, mert, ha valahogy lehet pontot szerezni, akkor én mindent megteszek.

Eljött 18-a Pünkösd előtti szombat. Kicsit korábban keltem, mint szoktam Sárban bevártam Viktor haverom. Ekkor a többi ismerősöm már valahol a start közelében volt ők korábban indultak, mert nem tudták még mi vár rájuk.  Én motorral talpon érkeztem nem nagy táv kb. 30 km később fontos lesz ez a infó. Rajt nagyon gördülékenyen ment nem telt bele 5 percbe és már el is hagytuk a kemping területét. Szokásos látvány fogadott az első pár ellenőrző pontig mindenfele elhagyott alkatrészek keresték gazdájukat út szélén szerelő motorosok, benzin kanna tele benzinnel, de már ment vissza a gazdája. Megérkeztünk a gázlóhoz ahhoz a hírhedt gázlóhoz, ami évek óta Mopedrallyisták éjszakáit teszi tönkre, hogy megoldják a motor vízállóságát. Szervezők csak mosolyognak és kedvesek egy kérdés teszek feléjük: „hogy lehet sok pontot szerezni?”  Amennyire csak mertem nagygázzal át és legrövidebb fékúttal a nézők testi épségét nem veszélyeztetve megállás és csengő nyomás. Azt hiszem sikerült, de ezt az időt egyelőre csak Takiék tudják! Gázló túloldalán bevártuk az ismerősöket Viktor kitalálta menjünk be hozzá úgy is útba esik, időbe bele fért akkor már egy kis hegesztés nekem átöltözés és tankolás (neki) én csak egy zoknit kértem tőle! (A tankolás fontos lesz)

Következő pontszerző lehetőség a Taki domb. Mikor megláttam a tracken gondoltam, hogy fel kell menni rá. Meg is érkeztünk megkapjuk az itiner-t felmászni motorral lehozni a szalagot időre. Kicsit nézegettem a kollégákat, ki hogyan oldja meg a feladatot majd én következtem viszonylag gyorsan felmentem megvan a szalag fordulás a fosóhomok megviccelt eldőltem mint egy zsák szalag a motor túl oldalán nagy nehezen összeszedtem magam motort, szalagot és nyomás lefelé az idő továbbra se ismert számomra, de hát Takiék ezt is tudják. Második feladat motor tolás hátra fele erdőben a bírák arcára emlékszem itt éreztem ez nem rossz idő. Végén kifulladtam teljesen kellet vagy 10 perc pihenés, hogy észhez térjek utána tovább. Csak zárójelben azoknak, akik először voltak. Ha nem esik az eső ezt a homokot szorozzátok be min 5X ennyi szopással!

Gyönyörű változatos tájon keresztül megérkeztünk a benzinkútra. Itt csak olyan 200 motoros várt a tankolásra. Ahogy megálltunk ment a matek fejben. Balatont körbe motoroztam vele igaz köves út 5L benzinnel kb. 45-50km/órával. Ha itt többet fogyaszt 2x akkor is elég lesz a 10 liter. Így hát nem tankoltunk. Kis nézelődés beszélgetés, evés pecsét, begyűjtés után mentünk is tovább.

Fenyvesben az ellenőrt alig találtuk meg, de nem csak mi vagy 100-an keresték hol kell bemenni az erdőbe. Nekem nagyon bejöttek az olaj kutak jó volt kacskaringózni köztük.

Utolsó előtti ellenőrző pont időben nagyon jók voltunk kicsit heverésztünk a fűben várva, hogy az utolsó pont kinyisson! Utolsó pont előtt elfogyott a benzin áttekertem tartalékra majd a pontnál Nándi adott kb. 2 dl benzint na mondom ezzel a célig el leszek hát nem céltól 1 km-re kifogytam teljesen ekkor Viktortól kértem még egy keveset hiszen ő tankolt még otthon egy kicsit.

A célba beérve becsekkolás, hogy megérkeztünk emléklap átvétel! Már csak 3 feladat maradt hátra.

Először a gépátvétel: Lámpa megvan, gumi megvan, tükör megvan (nem sokon múlt, hogy elhagyom) duda az is megvan. Jöhetett a vizes feladat: Számba vettem a kancsót tele vízzel szinte egy csepp se ment ki viszonylag gyorsan körbe mentem, mert azt hittem itt is az idő számít. Végét kicsit meg cifráztam egy nagy fékezéssel és egy csepp se ment ki ugye Taki?! De legalább lehűtöttem magam a következő feladat előtt. Kerék pumpálás hozott pumpával: Fejvakarás, mert csak defektjavító sprayvel készültünk vagy hárommal. Egy kis fejvakarás és eszembe jutott még a 2019-e mopedrallyra beépítettem egy bicikli pumpát az ülésbe. Soha nem használtam még csak bíztam benne hogy működik. Hát mit ne mondja működött és sok ember arcára mosolyt csaltam a pumpálási technikámmal. Köszönöm a biztatást és a sok jó tanácsot! Én is meglepődtem mire volt képes ez a kis pumpa.

Magáról a rendezvényről: Annak ellenére, hogy a rendezvény Atya az évek során egy kicsit átszabta a szabályokat és egyre szigorúbb lett, de ez egy csöppnyit se rontott az élményen, sőt inkább javított. ( bevallom kicsit fájdalmasan érintett engem is hisz 2019 óta építgetem a kicsi Simsont hogy minél jobb időt minél kényelmesebben és a lehető legkevesebb műszaki hibával teljesítsem és nem tartom kizártnak, hogy a 2023-as szereplésünk is közrejátszott az idei szabályok létrehozásában.) Mivel az egész verseny nem arról szólt ki ér le gyorsabban Szegedre így volt idő csodálni a pipacs mezőt élvezni az erdők illatát küzdeni a kellemes homokkal értetlenül nézni a gyári pedálos mopedek és a robogók csatáját. A szervezés szinte tökéletes volt és a szinte nem a szervezők hibája, hanem a 400+ motoros irányítása nem egyszerű feladat a lehető legjobban lehozták. Arról nem is beszélve akár mikor akár kivel találkoztam közülük széles mosollyal és jókedvvel fogadtak nem csak engem, ha nem mindenkit. Látszott, hogy élvezik. A benzinkút elesett! Célba érve minden tökéletesen megszervezve. A Szikikemping, hát az árakhoz nem tudok mit hozzáfűzni, de legalább volt mindenből, legalábbis ami nekünk kellet!

És hát a vas taps megérdemelt volt Takinak és az egész csapatnak a kisebbik vas taps pedig azoknak, akik elindultak és beértek vagy nem értek be, de megpróbáltak!

Köszönjük, a szervezést jövőre találkozunk! Ja és a HCC-n is!

Üdvözlettel: Jakab Tamás „Jakszy”

Comments powered by CComment