
Mint minden éveben, most is kellet pár nap a rally-n szerzett élmények feldolgozásra.
A 25-ös év se telt másképpen szokásos dátum vagy inkább időpont a pünkösd előtti szombat. Ezt évekre előre lehet tudni tehát aki, azt mondja nem tudta mikor lesz a mopedrally az vagy későn hallott az eseményről vagy felkészületlen. De mi is kell a mopedrally teljesítéséhez vagy inkább nem teljesítéséhez. Egy youtuber mopedrallys kolléga adta az ihletet eme pár sorhoz: semmiféleképpen ne nézd át a motort, használd a múlt évi 95 benzint, ha a gyertyában már van 2 mopedrally simán kibírja a harmadikat is. Csavarokat nem kell megnézni, ha eddig nem lazult fel, akkor biztos most se fog ne aggódj. Karbit sokkal izgalmasabb a rally-n takarítani. De akár egy motorgenerált is ellehet végezni a fosó homokban hisz azoknak a finom illesztéseknek már úgy is mindegy. És ha már így végig szaladtunk ezen a pár tételen nézzük mi a DSRT csapat történetét.
Idén csapatként terveztünk menni nem titkolt tervünk volt a kupa megszerzése vagy legalább is az első 3-ban benne lenni.
Viszonylag időben elkezdtük a rallyra készülődést, de a beépíteni kívánt alkatrészek nehezen akartak megérkezni így kezdett a határidő egyre szűkösebb lenni. A terv szerint Pisti egy 70-es s51 simoval szeretet volna jönni ellensúlyozva egyéb adottságait. Nagy nehezen a rally előtt össze is állt a gép, ami 1 hónappal ezelőtt még ládában hevert. Ígéretesnek tűnt mikor beindult, de volt egy apró bökkenő. Fél gáz alatt nem lehetett vele menni a fölött meg „iszonyat” erök szabadultak el. Karburálási gond volt, de az utolsó pillanatig nem bírtuk megoldani. Mindet megpróbáltunk semmi siker. Péntek délután 3 körül úgy döntöttünk Józsinak van egy frissen összerakott 60-as szett tegyük be azt. Gyors motor csere némi hangolás és szinte minden elsőre összeállt. Viktor motorja mindig kész van a rallyra, de azért most lecserélte benne az olajat biztoság kedvéért. Volt is benne vagy egy deci olaj sár. Józsi motorja beindult jön, megy, nem fullad akkor az is kész. A sajátomon némi kényelmi fejlesztést terveztem ülésmagasítás szerszám tartóval, hogy a csillag csavarhúzó ne a hátamba álljon bele, ha eltaknyolok. Később ebből lett a tartalék üzemanyag tartó is. Biztonság kedvéért Viktor még hegesztett nekem egy kipufogó tartót nehogy elhagyjam. Estére motorok felpakolva izgatottan vártuk a másnapot. Idén korábban kellet kelni, mert a start messzebb volt tőlünk elég nehéz volt kimászni az ágyból 3 óra alvás után, de sikerült. 1 óra kocsikázás után megérkeztünk a start helyszínére. Gyors öltözés motor indítás és már mentünk is a rajthoz akarom mondani a többiek igen, de én nem. A kifinomult precíz német technikámat megzavart az oxigénben gazdag Dunántúli párás reggel. 1 rúgásra indult, de nem volt hajlandó kipörögni. Némi noszogatás után életre kelt és vette a lapot. Papírok leadva mehet a rajt. A vizesároknál sorban állás volt ez idő alatt Viktor gyertyája megmakacsolta magát. Semmi gond már dobtam is le a táskát új gyertya elő, de hát minek még otthon letekerni az átalakítót, főleg ha fogót magával cipelő csapatag már előttünk van. Gyors törölgetés fújkálás és életre kelt a régi gyertya (volt benne vagy 3 rally minimum). Gyorsan át az alagútón fel a kis bukkanón és már be is értük a többieket. Az első pontig se jutottunk el már jött is a következő műszaki hiba Józsi motorja fullad. Karbi le minden féle színben pompázott az úszóház alja. Kis féktisztító kis fújkálás mehet össze, közben, ha már állunk és van fogunk is, akkor egy gyors gyertya csere Viktornak. És már megy is.
5. pont után mondtam a srácoknak előre megyek, csinálok egy kis videót róluk. Miközben vártam őket ránéztem a papírokra. Még jó ugyanis az egyik papírra nem nyomtam pecsétet. Gyorsan visszamentem lenyomtam majd beértem a srácokat. Pistiéket előre küldtük ne poroljuk egymást, ha nem muszáj. Egyszer csak a semmi közepén egy bokor alatt állva találtunk rájuk. Megint fullad már majdnem leszedtük a karbit ismét a Józsi motorjáról, de előtte ránéztünk a gyertyára. Elég rosszul nézett ki gyorsan oda is beraktam egy újat. Egészen jó lett már nem fulladt annyira. Szépen haladtunk. A földvári nagy domb elött benéztem egy bal kanyart mire észrevettem már vagy 20an jöttek utánam. Megfordultunk, de nem tűnt fel, hogy Viktort elhagytam. Mikor észrevettem már félig lógtam lefele a lejáron és nem akartam feltartani a többieket így hát lecsorogtam bízva abban, hogy Viktor észreveszi, merre kell menni. Pisti és Józsi nem is értem, hogy mentek le. Szerencsére Viktor talált magának egy motorost, aki tudta hol kell lemenni így az ellenőrző pontnál utolért minket. Tankolást kihagytuk ezzel akartunk időt nyerni. Hoztunk magunkkal bőven benzint még rá is számoltunk vagy egy litert pluszba. A sok kellemesen kemény út után megérkeztünk az alföld aranyába, ami képes lett volna felszívni 2 héten keresztül tartó komolyabb esőt, de ez nem történt meg. Takinak van egy mondása: ezen a hosszú úton egyszer minden véget ér. Ebben teljesen egyetértek csak az a nem mindegy hogy mikor. Csapat jól halad kisebb hibákat leszámítva egészen a homokos szakaszig. Itt kezdődött a küzdelem az elemekkel, gépekkel, testünkkel és szinte a legfontosabb az elménkkel. Hamarabb fel kellet volna ismernem, hogy nem fog beérni a csapat szintidőn belül ez valahol a második tankolási pont körül volt. Nem mentünk ki tankolni, a vizünk elfogyott benzin határeset volt valakinek már át kellet tekerni tartalékra. Nem számoltunk azzal, hogy egyes nyél gázon megyünk 20-30 km-t Mikor Pisti már teljesen oda volt és benzinje is fogytán kimentem keresni egy kutat. Természetesen, ami közelebb volt az bezárt már. Visszamentem a másik kútra 25km-re a másik irányba szereztem vizet és a megbeszélt pontra tartottam. Közel 50 km motorozás után nem voltak ott a srácok elindultam a nyomon vissza fele majd kb. 5 km után felhívtam őket hol vannak. „ja, mi itt vagyunk egy kocsmában, a faluban”. Valahol félre értetük egymást így hát gyorsan elindultam utánuk. Kis sztorizás a kocsmában majd köves úton elindultunk a cél irányában. 10 km-re a céltól Józsi motorja besült szinte már sötétben. Teljesen menthetetlen volt. Hívtuk a mentést. Pityu ott maradt vele mi meg Viktorral elindultunk a célba 21:15-re sikerült beérni többiek valamikor utánunk az eredményhirdetés már javában zajlott. Szokták mondani: egyszer mindent ki kell próbálni. Most kipróbáltam milyen csapatban menni, milyen több mint 14 órát csinálni a technikai hiba nélkül 8 óra alatt teljesíthető útból, hogy kell elhibázott döntések miatt a 255 km-ből 295 km-t csinálni és milyen az mikor a neved nem szerepel a listában (ilyen mopedrally-m még nem volt). Célba érve azt hittem már semmi ennivaló nem lesz ezért felvásároltattam felségemmel a büfét, ahogy sétáltam hátra fele érdekes módon nem kellet magam a tömegen keresztül vágni, és ahogy szétnéztem elég szépen megcsappant a társaság 255 km alatt.
Szervezésről: Szerintem minden rendben volt Taki-ék megint mindent megoldottak és szokásos színvonalon elhozták a rendezvényt. Vacsora nagyon sűrű volt Taki nem hazudtolta meg magát mikor azt mondta a kanál is megáll majd benne. Ízre tökéletes pont az én ízlésemnek megfelelő. Szeretném megköszönni Takinak és csapatának rengeteg munkáját és ezt az élményt!
Némi adat tőlem: Mozgásan töltött idő: 7:50, Teljes menet idő: 14:20, Megtett táv: 295km, Elfogyasztott üzemanyag:12l, elfogyasztott ivóvíz: 4l
DSRT (Dabas Sperber Rally Team) Csapatkapitánya: Jakab Tamás szemszögéből
Csapat: Jakab Tamás
Udvari Viktor János
Jakab József
Murárik István
Comments powered by CComment